تاریخچه

خودرو لیفان 520 را بهتر بشناسیم!

شرکت لیفان جزء نخستین شرکت های خودرو سازی در چین است. خودرو لیفان 520 یکی از خودرو های اولیه این شرکت می باشد. کارمایدک قصد دارد شما را در این مقاله شما را با مزایا، معایب، امکانات و تجهیزات، مشخصات ظاهری و مشخصات فنی خودرو لیفان 520 آشنا کند.

شرکت لیفان در ابتدا خودرو های بسیاری را تولید کرد. که از این خودرو ها می توان به لیفان x50 ، x50 دنده ای، x60 ، x70 اتوماتیک، لیفان 620 و لیفان 820 اشاره کرد. در ایران شرکت کرمان موتور، تولید این خودرو را به دست گرفته و در سال حدود 15 تا 16 هزار لیفان 520 را تولید می کند.

شرکت کرمان موتور

کرمان موتور پس از تولید خودرو هایی همچون دوو سیلو و دوو ماتیز که با موفقیت بسیاری رو به رو شدند؛ تصمیم گرفتند به دنبال راه اندازی خط تولیدی از خودرو های چینی بروند. کرمان موتور این بار تصمیم گرفت خودرو لیفان 520 را طراحی کند.

این شرکت ایرانی پس از تولید خودرو لیفان 520 شروع به تولید سالانه حدود 10000 خودرو کرد. شرکت کرمان موتور برای انجام این کار از سرمایه 5 میلیون دلاری خود استفاده کرد. آن ها با استفاده از این سرمایه گذاری توانستند سود بسیاری را کسب نمایند.

ابتدا شرکت کرمان موتور خودرو لیفان 520 را با موتور 1300 سی سی روانه بازار کرد. پس از به روزرسانی های متعدد از موتور 1600 سی سی استفاده نمود. برای مشاهده لوازم یدکی لیفان 520 تنها کافیست از طریق این لینک محصولات کارمایدک را مشاهده فرمایید.

بررسی خودرو لیفان 520 در ایران

مشخصات خودرو لیفان 520کمپانی کرمان موتور پس از همکاری با شرکت چینی لیفان توانست در سال 1387 لیفان 520 را با کیفیتی قابل قبول تولید نماید؛ اما در سال 1390 این خودرو از خط تولید خارج شد. حدوداً در سال 1390 هزینه خودرو ها بسیار افزایش یافت.

رنج قیمت های خودرو های چینی در بازار متفاوت تر از قبل شده بود. به این ترتیب شرکت کرمان موتور برای مدیریت هزینه ها تصمیم گرفت تولید آن را متوقف کند. در زمانی که لیفان 520 از خط تولید خارج شده بود، این شرکت به دنبال روش های افزایش قدرت لیفان 520 افتاده بود.

آن ها سعی می کردند تا کیفیت بالاتری را همچون تندر های 90 افزایش دهند. پس از شروع تولید لیفان 520 این شرکت کیفیت ها و قابلیت های تندر 90 را در آن قرار داده بودند؛ اما این خودرو با قابلیت های افزوده شده نتوانست توجه مردم را به خود جلب نماید.

خودرویی که با قابلیت تندر 90 وارد بازار شد، با نام لیفان 520i معرفی شد. خط تولید این خودرو در سال 1392 آغاز شد. این شرکت پس از مواجه شدن با بی میلی مردم جهت خریدن این خودرو تصمیم به حذف آن از لیست خط تولید کردند.

مشخصات فضای داخلی خودرو لیفان 520 را بررسی کنیم !

کابین خودرو لیفانفضای داخلی لیفان 520 به نسبت سایر خودرو های شرکت لیفان بهتر می باشد؛ زیرا از سه رنگ جذاب استفاده شده است. اما نوع کنسول و فضای کلی آن چندان کار آمد و زیبا نمی باشد. اگر شرکت لیفان می توانست فضای داخلی را کمی جذابتر طراحی کند؛ به قطع یقین می توانست فروش بهتری داشته باشد.

شرکت لیفان در استفاده از رنگ ها به صورت ترکیبی توانسته مانور های خوبی ارائه دهد. قطعاتی که در کابین های خودرو قرار دارند از جنس مرغوبی تهیه نشده اند. تنها نکته مثبت در خودرو لیفان 520i کیفیت قطعات به کار رفته در کابین ها می باشد.

فرمان خودرو لیفان 520 طراحی نسبتاً مناسبی دارد. تنها قطعه ای که از کیفیت بالایی در خودرو لیفان 520 برخوردار است؛ صندلی ها و روکش های آن است.

نقد و بررسی خودرو لیفان 560

چراغ هایی که در بخش جلوی خودرو قرار دارند، همانند یک بادکنک پهن شده و نوک تیز هستند. هنگامی که این خودرو را از نمای جانبی می نگرید، چراغ های جلو آن را به صورت نوک تیز مشاهده می کنید.

شرکت لیفان سعی کرده تا با ایجاد خطوط روی کاپوت جذابیت خاصی ایجاد نماید. برای نمایش خطوط ایجاد شده روی کاپوت خودرو سازی لیفان در چین جلو پنجره را به صورت یک شکستگی طراحی نموده است.

بخش پشت خودرو طراحی خاصی ندارد و ساده می باشد. چراغ هایی که در قسمت عقب خودرو به کار رفته سفید و قرمز هستند؛ البته این مورد در نوع سدان آن متفاوت است. سپر های عقب و پروژکتور های آن تیز و کشیده هستند.

این خودرو سازی هنگام تولید سعی کرده تا هماهنگی را میان این دو بخش ایجاد کند. هنگامی که خودرو لیفان 520i وارد خط تولید شد، با هدف رفع مشکلات خودرو لیفان 520 وارد عرصه شد.

به روزرسانی هایی که در خودرو لیفان 520 اجرا شد، هماهنگی میان چراغ های عقب و پشت خودرو ایجاد کرد. تغییر دیگری که در این خودرو به وجود آمد، بهبود پنجره های جلو لیفان 520 بود.

مشخصات فنی لیفان 520 را برای انتخاب درست بدانید !

نیروی محرکی که در خودرو لیفان 520 قرار دارد، از سطح نسبتاً متوسطی برخوردار می باشد. افرادی که تا کنون از این خودرو استفاده کردند می دانند که از چه امکانات منحصر به فردی برخوردار است.

بسیاری از افراد معتقدند خودرو های چینی از کیفیت زیادی بهره مند نیستند. خودرو لیفان 520 عکس این عقیده را نشان می دهد؛ چرا که سرعت این خودرو متوسط بوده و هنگام رانندگی فضای کسل کننده ای ندارد.

اما تنها مشکل آن هنگام رانندگی شتاب پایین است. بنابراین افرادی که علاقه مند به رانندگی با سرعت بالا هستند، هرگز نباید این خودرو را تهیه نمایند. حجم موتور های به کار رفته شده در این خودرو حدود 1578 لیتر است.

کارما یدک تمامی محصولات یدکی خودرو های چینی را با کیفیت اصل و قیمتی مناسب در اختیار شما مشتریان می گذارد. جهت کسب اطلاعات بیشتر و سفارش محصول می توانید با شماره های 01333843721 و 01333856830 تماس حاصل فرمایید.

لیفان 520برای تهیه و خرید محصولات کارمایدک پیشنهاد می کنیم ابتدا راهنمای خرید و روش های پرداخت را مطالعه کنید.

این خودرو در سال 2006 توسط شرکت لیفان در چین طراحی شد. موتور به کار رفته شده در خودرو لیفان 520 4 سیلندر 16 سوپاپه است. میزان حجم دسته موتور عقب صلیبی لیفان 520 ، 1587 سی سی است. تنفس موتور این خودرو طبیعی بوده و انتقال نیرو از طریق دیفرانسیل جلو صورت می گیرد.

حداکثر میزان قدرت خودرو لیفان 106 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه می باشد. حداکثر گشتاور این خودرو 137 نیوتن متر در هر 4500 دور در دقیقه می باشد. حداکثر سرعت خودرو لیفان 1130 کیلوگرم است.

 میزان سوخت مصرفی لیفان 520 در داخل شهر 7.6 لیتر در هر 100 کیلومتر بوده و میزان سوخت مصرفی آن در خارج از شهر 5 لیتر در هر 100 کیلومتر است. میزان ترکیبی آن 6.4 لیتر در هر 100 کیلومتر است. حداکثر حجم باک خودرو لیفان 51 لیتر می باشد. نوع استاندارد و آلایندگی آن یورو 3 است.

آشنایی با تجهیزات و امکانات خودرو لیفان 520

ترمز و پایداری آن از نوع ABS و EBD است. کیسه های هوا دو نوع هستند. که هر دو آن ها برای سرنشینان جلو استفاده می شوند. کیسه ها از نوع ایربگ می باشند. خودرو لیفان 520 از سیستم صوتی بسیار ضعیفی برخوردار است؛

چرا که تنها قابلیت پردازش و دریافت اطلاعات از ورودی های CD و رادیو می باشد. با پیشرفت علم سیستم های صوتی نیز از لحاظ قدرت و کیفیت افزایش می یابند. در حالی که سیستم صوتی لیفان 520 هیچ پیشرفتی نکرده است.

از دیگر امکانات لیفان 520 می توان به سیستم کولر دار، رینگ های آلومینیومی، آینه های برقی، قفل های مرکزی، چراغ مه شکن در جلو و پشت ماشین، در بازکن صندوق، صندلی های تاشو، شیشه بالابر های برقی، چراغ سوم ترمز، فرمان تلسکوپی، مجهز به سیستم هشدار وضعیت لنت و فرمان هیدرولیک اشاره کرد.

ایمنی خودرو لیفان 520

خودرو لیفان به دلیل مجهز بودن به ترمز های ضد قفل 4 کاناله ABS  توانسته امنیت را در سراسر خودرو ایجاد نماید. همچنین ترمز بخش جلو این خودرو به صورت کاسه ای (DRAM) می باشد.

کیسه های هوا در بخش جلو این خودرو توانسته هوای تعبیه شده در آن را هنگام تصادف کاهش یابد. لازم به ذکر است قفل های کودک و دربازکن های صندوق جزء عوامل ایمن کننده خودرو لیفان 520 هستند.

معایب و مزایای خودرو لیفان 520

در حال حاضر این خودرو با قیمت و ویژگی های پراید برابری می کند. فضای مناسب و موتور قابل قبولی که در این خودرو به کار رفته شده است، جزء مزایای آن محسوب می شود. علاوه بر آن خودرو لیفان 520 یک خودرو سدان معمولی و خانوادگی است.

غالباً لیفان 520 یک خودرو مناسب برای خانواده های 4 نفره می باشد. میزان مصرف سوخت لیفان 520 بسیار به صرفه بوده و این مورد می تواند یکی دیگر از نکات مثبت لیفان باشد. اما از معایب آن می توان به امنیت سرنشینان خودرو اشاره کرد.

کیسه های هوا تنها برای سرنشینان جلو قرار دارند؛ اما از این کیسه ها برای بخش های جانبی استفاده نشده است. متأسفانه هنگام تولید جعبه دنده ها نمی توان اطمینان بسیاری به آن ها داشت. بسیاری از مردم پس از تهیه این خودرو شکایت بسیاری از جعبه دنده ها داشتند.

کارما یدک با تهیه قطعات اصلی این خودرو که به صورت وارداتی از چین هستند، نگرانی های شما را رد خواهند کرد. تنها کافیست قطعات مورد نیاز خود را سفارش دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا