آموزشیاخبار

لوازم یدکی خودروهای چینی اصلی را از کجا بخریم؟

 از اواسط دهه ۸۰ شمسی بود که خودروسازهای چینی همچون چری و لیفان شروع به عرضه خودروهایشان در بازار ایران کردند. در اوایل حضورشان، خودروهای چینی خیلی خواهان نداشتند و با استقبال مواجه نشدند. کمبود لوازم یدکی خودروهای چینی، بد بودن بازار فروش، افت قیمت شدید و نبود اعتماد از جمله دلایلی بود که مردم را از خرید خودروهای چینی منصرف می‌کرد.

اما رفته رفته با بیشتر شدن خودروهای چینی و افزایش قیمت دیگر خودروهای خارجی، خرید خودروهای چینی هم یکی از گزینه های مردم ایران شد. اما هنوز هم بعضی مشکلات برای این خودروها وجود دارد و از جمله آن این است که با عرضه زیاد خودروهای چینی، لوازم یدکی این خودروها به خوبی در بازار عرضه نشده است که منجر به کمیاب شدن و به تبع آن گران شدن قطعات یدکی این خودروها در بازار شده است. از طرف دیگر سوداگران بازار از این خلاء استفاده کرده و اقدام به عرضه لوازم یدکی تقلبی و بی کیفیت در بازار نموده اند و در نتیجه پیدا کردن لوازم یدکی خودروهای چینی اصلی یک دغدغه بزرگ برای دارندگان این خودرو ها شده است. ما در این مقاله این مشکل را به طور مفصل بررسی کرده و راهکارهایی عملی برای حل آن ارائه می‌کنیم تا خیال مالکان خودروهای چینی را در زمینه تامین قطعات یدکی این خودرها راحت کنیم.

 

لوازم یدکی خوروهای چینی اصلی

مشکلات خرید لوازم یدکی خودروهای چینی چیست؟

کمیاب بودن: تعداد زیاد دارندگان خودروهای چینی در نقاط مختلف کشور و بالا رفتن عمر این خودروها به مرور زمان، نیاز به قطعات خودروهای چینی را در کشور ما زیاد می‌کند. با گشت زدن در شهرهای نسبتاً کوچک به راحتی متوجه می‌شوید که قطعات ماشین‌های چینی در این شهرها بسیار نایاب و کمیاب است و دارندگان خودروهای چینی در شهرهای دور از مرکز باید وقت زیادی را صرف کنند تا بتوانند قطعه مورد نظر خودشان را تهیه کنند.

گران بودن: وابستگی لوازم یدکی اصلی اچ سی کراس و تمام قطعات خودرو های چینی به دلار و واردات کم باعث شده بعضی از سودجویان، لوازم یدکی ماشین‌های چینی را با قیمت گزاف به مشتریان عرضه کنند. در این شرایط پیدا کردن قطعه اصلی با قیمتی معقول یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های دارندگان این خودروهاست.

 

گران قیمت بودن لوازم یدکی چینی
گران قیمت بودن لوازم یدکی چینی

 

وجود قطعات تقلبی و بی کیفیت: گرانی قطعات اصلی و کمیاب بودن این قطعات، عده‌ای را به سمت تولید لوازم یدکی خودروهای چینی تقلبی برده است. به طوری که در بازار امروز لوازم خودروهای چینی قطعات تقلبی هم‌اندازه و یا بیشتر از قطعات اصلی خودرو شده است و پیدا کردن قطعه اصلی از میان این همه کپی تقلبی بسیار کار مشکلی می‌باشد.

 

استفاده از لوازم یدکی تقلبی چه مشکلاتی برای ما به همراه خواهد داشت؟

حالا که در مورد زیاد بودن قطعات تقلبی صحبت کردیم شاید برای بعضی سوال شود که استفاده از این قطعات چه ضررهایی دارد؟ در ادامه به این ضررها اشاره می‌کنیم.

 

لوازم یدکی تقلبی
لوازم یدکی تقلبی

عمرکم: کم‌ترین و ساده‌ترین ضرری که قطعات تقلبی می‌توانند به ما بزنند عمر پایین آنهاست. معمولاً مشاهده شده که قطعات تقلبی عمری در حد یک پنجم قطعات اصلی دارند و علاوه بر اینکه هزینه قطعه را باید زود به زود پرداخت کنیم، دستمزد مکرر تعویض نیز به گردن خریداران این قطعات خواهد افتاد.

خسارت به بقیه اجزای خودرو: خودرو ما یک مجموعه قطعات است که در کنار هم کار می‌کنند ‌و هر کدام از قطعات روی کار دیگری اثر می‌گذارد. استفاده از یک قطعه بی‌کیفیت تقلبی علاوه بر اینکه عمر کمی دارد می‌تواند به بقیه قطعات فابریک و اصلی خودرو ضربه بزند و خسارت‌های مالی زیادی را روی دست ما بگذارد. مثلاً استفاده از یک دسته موتور تقلبی باعث می‌شود موتور خودرو ما به شدت آسیب ببیند و یا استفاده از یک کمک فنر تقلبی می‌تواند آسایش سرنشینان خودرو را سلب کرده و استهلاک اتاق خودرو ما را زیاد کند و هزینه‌های تعمیرات زیادی را به ما تحمیل کند.

خسارت جانی: در بدترین شرایط، استفاده از قطعات تقلبی در نقاط حساس خودرو می‌تواند منجر به خسارت‌های جانی شود. مثلاً استفاده از دیسک ترمز تقلبی می‌تواند برای سرنشینان خودرو و یا دیگر افراد باعث تصادف و مشکلات بشود.

 

راهکارهایی برای تشخیص لوازم یدکی اصلی از تقلبی

حالا که از مشکلات استفاده از لوازم یدکی خودروهای چینی تقلبی گفتیم و معلوم شد که باید از قطعات اصلی استفاده کنیم، سعی می‌کنیم راهکارهایی ارائه دهیم تا به شما در خرید قطعات ماشین‌های چینی کمک کند. البته لازم به ذکر است که امروزه تولید کنندگان قطعات تقلبی نیز مواردی را رعایت می‌کنند تا قابل تشخیص نباشند و در بعضی موارد تشخیص تقلبی بودن یا اصل بودن یک قطعه، فقط و فقط توسط متخصص این امر قابل تشخیص است. با این اوصاف توجه به موارد زیر ضروری است.

تامین کننده معتبر: لوازم یدکی خودروهای چینی اصلی معمولاً به چند روش تامین می‌شوند. این قطعات یا در کشور خودمان توسط شرکت‌های زیرمجموعه ایرانخودرو و سایپا تولید یا وارد می‌شوند یا از طریق شرکت های مدیران خودرو و کرمان موتور وارد می‌شوند و یا شرکت‌های معتبر دیگری اقدام به واردات قطعات اصلی می‌نمایند. در هر حال، قطعه از یک شرکت معتبر تامین شده و قابل پیگیری است. به طور معمول این قطعات دارای شناسه منحصر به فرد می‌باشند. همچنین نشان هر یک از این شرکت‌ها روی قطعه وجود دارد و یا هولوگرام این شرکت‌ها روی قطعه درج می‌شود. از این رو از خرید قطعات بی نام و نشان که به صورت قاچاق یا توسط واردکننده های متفرقه وارد کشور می‌شوند خودداری کنید.

اصالت ظاهری: وجود یک بسته بندی زیبا و خوب دارای نشان شرکت و نام درست شرکت می‌تواند یکی از ویژگی‌های لوازم یدکی خودروهای چینی اصلی باشد. در مقابل، جعبه بی نام و نشان و بسته‌بندی ضعیف و یا با نام هایی که غلط املایی در آن دیده می‌شود می تواند زنگ خطری باشد که این قطعه تقلبی است.

قیمت معقول: بعضی از قطعات خودروهای چینی با نام قطعات اصل اما با قیمت خیلی کمتری عرضه می‌شوند که این مورد کمی شک برانگیز است. البته قیمت کم قطعات نسبت به چند فروشگاه صرفاً دلیل بر تقلبی بودن قطعه نیست. اما ارزانی زیاد یک قطعه می‌تواند ما را به شک بیندازد تا بیشتر در مورد آن دقت کنیم.

خرید از فروشگاه معتبر: هر مغازه‌ای که قطعات خودرو را عرضه می‌کند، به عنوان فروشگاه معتبر لوازم یدکی اصل قابل اطمینان نیست. باید فروشگاه دارای جواز کسب معتبر و عضو اتحادیه باشد و کالاهایی را که به فروش می‌رساند ضمانت کند. همچنین پیشینه فروشگاه بسیار مهم است و با تحقیق می‌توان از فروشگاهی که تاریخچه بهتری دارد خرید کرد تا قطعه را با اعتماد بیشتری تهیه کنیم.

 

خرید از فروشگاه حضوری بهتر است یا فروشگاه اینترنتی؟

در حال حاضر در بسیاری از شهرها و روستاهای کشور فروشگاه حضوری برای خرید لوازم یدکی خودروهای چینی  وجود ندارد و مالکان برای خرید حضوری قطعات خودرو خود مجبورند مسافت زیادی طی کرده و زمان زیادی خودرو خود را بلا استفاده بگذارند و در شرایط شیوع بیماری کرونا خطرهای مختلف را به جان خریده تا قطعه مورد نظر را پیدا کنند. اما خرید از یک فروشگاه اینترنتی خوب و مورد اطمینان می‌تواند خطرات جابجایی حضوری را نداشته باشد و در زمان و هزینه صرفه جویی کند. کما اینکه دیده شده معمولاً قیمت‌ها در فروشگاه‌های اینترنتی معتبر بسیار منصفانه تر از فروشگاه های حضوری است.

 

خرید حضوری یا آنلاین لوازم یدکی خودرو
خرید حضوری یا آنلاین لوازم یدکی خودرو

 

فروشگاه اینترنتی قابل اطمینان چه ویژگی‌هایی دارد؟

فروشگاه اینترنتی برای خرید لوازم یدکی اصل بسیار مناسبتر از فروشگاه‌های حضوری است. چون این فروشگاه‌ها اگر از اعتبار لازم برخوردار باشند قابل پیگیری تر از فروشگاه های حضوری هستند. فروشگاه اینترنتی برای قابل اطمینان بودن باید چند ویژگی داشته باشد. اول اینکه باید نماد اعتماد الکترونیک داشته باشد. این نماد توسط وزارت صمت به سایت ها و فروشگاه های معتبر اعطا می‌شود تا به راحتی قابل شناسایی باشند. دوم این که فروشگاه‌های اینترنتی نیز مانند فروشگاه های حضوری باید جواز کسب داشته باشند تا بتوانند به فعالیت بپردازند و سوم این که وجود یک فروشگاه حضوری در کنار فروشگاه اینترنتی می‌تواند این اطمینان را بدهد که مبدا خرید از این سایت کجاست و خرید از سایت ایمن‌تر باشد.

 

بهترین فروشگاه خرید اینترنتی لوازم یدکی خودروهای چینی اصلی کدام فروشگاه است؟

فروشگاه اینترنتی کارما یدک به طور تخصصی بر روی عرضه لوازم یدکی خودروهای چینی اورجینال کار می‌کند. این فروشگاه دارای نماد اعتماد الکترونیک دو ستاره از وزارت صنعت، معدن و تجارت است. کارما یدک با تولیدکنندگان داخلی معتبر و وارد کنندگان قابل اطمینان و شرکت‌های خودروسازی در ارتباط بوده و همواره در تلاش است بهترین قطعات یدکی خودروهای چینی را برای مشتریان تهیه کند. کارما یدک دارای تیم تخصصی، متشکل از کارشناسان تحصیل کرده در رشته مهندسی مکانیک از بهترین دانشگاههای کشور بوده و تمام قطعات عرضه شده در این فروشگاه توسط این کارشناسان تست کیفیت می‌شود و بعد از تایید کیفیت به فروش می‌رسد. کارمایدک علاوه بر فروشگاه اینترنتی دارای فروشگاه حضوری نیز می‌باشد. سایت کارمايدك به صورت ۲۴ ساعته در حال خدمت رسانی به مشتریان عزیز است. شما طی هر ساعت از روز می‌توانید با پشتیبان‌های سایت در تماس باشید و علاوه بر مشاوره رایگان، خدمات پس از فروش قطعات خودرو خود را پیگیری کنید. تمام قطعات در این فروشگاه با ضمانت اصالت و سلامت عرضه می‌شود تا خیال شما از خرید یک قطعه با کیفیت راحت باشد. همچنین در سایت کارما یدک تمام قطعات و لوازم جانبی به طور کامل و جامع در یکجا در اختیار شماست و هر قطعه ای که بخواهید توسط سایت کارمایدک به هر نقطه از کشور ارسال می‌شود. هزینه ارسال سفارشات بالای ۵۰۰ هزار تومان کاملا رایگان است. با این همه ویژگی قطعاً بهترین روش خرید لوازم یدکی خودرو های چینی اصلی، خرید کردن از سایت کارمایدک می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا